Πέρα από τις γνώσεις και τις δεξιότητες στοχεύει στην ανάπτυξη καλού χαρακτήρα μέσα από τη βίωση αξιών της ζωής. Είναι ένα πρόγραμμα συναισθηματικής και ηθικής αμυντικής θωράκισης που στοχεύει στην πρόληψη προσωπικών και κοινωνικών προβλημάτων, όπως η παραβατικότητα, η επιθετικότητα, ο εκφοβισμός (Bullying) κλπ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
-ΑΦΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ-ΜΥΘΩΝ:
"Ο μύθος του Απόλλωνα και της Δάφνης"
Ο Απόλλωνας ερωτεύτηκε παράφορα τη Δάφνη. Ήταν μία από τις Νύμφες που βρίσκονταν στο πλευρό της δίδυμης αδελφής του, της Άρτεμις. Η Δάφνη δεν ήθελε να παντρευτεί και μάταια ο Απόλλωνας προσπαθούσε να την κατακτήσει. Κάθε μέρα την κυνηγούσε μέσα στο δάσος και της εκδήλωνε τα συναισθήματά του. Η Δάφνη όμως δεν υπέκυπτε στη γοητεία του. Ο θεός Απόλλωνας αποφάσισε να την κατακτήσει με το ζόρι. Την κυνήγησε μέσα στο δάσος και μόλις την πλησίασε και την άγγιξε, η Δάφνη παρακάλεσε τον πατέρα της τον Πηνειό και τους θεούς να τη βοηθήσουν να γλυτώσει. Οι θεοί τη λυπήθηκαν και τη μεταμόρφωσαν σε δέντρο! Τα πόδια της ρίζωσαν στη γη, τα χέρια της έγιναν κλαδιά και τα μαλλιά της φύλλα. Ο Απόλλωνας βλέποντας το δέντρο στενοχωρήθηκε πολύ που έχασε την αγαπημένη του. Έκοψε ένα από τα κλαδιά της δάφνης, έφτιαξε στεφάνι κι έβαλε στο κεφάλι του. Η φουντωτή δάφνη έγινε από τότε το αγαπημένο δέντρο του θεού.
Με αφορμή το μύθο αυτό, τα παιδιά έμαθαν την αξία της συναίνεσης και του σεβασμού.
Μερικές σκέψεις των παιδιών που προέκυψαν μετά την αφήγηση του μύθου:
- Ποτέ δεν αναγκάζουμε κανέναν να κάνει κάτι που δεν θέλει
- Δεν αρπάζουμε κάποιον με το ζόρι
- Πάντα πρέπει να ρωτάμε αν συμφωνεί κάποιος να κάνουμε κάτι μαζί
- Δεν θυμώνω όταν κάποιος διαφωνεί μαζί μου
- Σέβομαι τις επιθυμίες και τη γνώμη των άλλων
- Πρέπει να θέλουν και οι δύο για να κάνουν κάτι μαζί
- Το «ΟΧΙ, ΔΕΝ ΘΕΛΩ», σημαίνει ΟΧΙ και είναι σεβαστό
